Цілями
додаткової
до
шкільної
математичної
освіти є:
~
формування
в школярів
інтересу
до
математики
та її
застосувань,
до занять
математикою,
надання їм
допомоги у
виборі
профілю
навчання і
забезпечення
профільної
диференціації
навчання
математики;
~ розвиток
математичних
здібностей
учнів,
різних
видів
мислення (образного,
логічного,
комбінаторного
тощо),
навичок
самостійної
роботи,
зокрема,
навичок
роботи з
книгою;
~
поглиблення
і
розширення
знань
учнів з
математики,
отриманих
у
шкільному
курсі
математики,
забезпечення
міцного і
свідомого
їх
засвоєння,
підготовка
до
продовження
освіти.
Зміст
додаткового
навчання
математики
поглиблює
і розширює
зміст
шкільного
курсу
математики.
Додаткове
навчання
орієнтовано
на
формування
умінь розв'язувати
складні і
нестандартні
задачі,
засвоєння
фундаментальних
ідей і
методів
математики.
Для
забезпечення
диференціації
навчання в
програмі
для
кожного
класу
наводяться
основні
теми і теми
за вибором.
Це
дозволяє
врахувати
особливості
контингенту
учнів,
розширює
можливості
враховувати
їхні
потреби,
враховувати
можливості
та
уподобання
вчителів.
Деякі теми
повторюються
у різних
класах.
Остаточне
рішення
стосовно
вибору
тематики
факультативних
занять
приймає
вчитель у
залежності
від
наявності
навчальних
посібників,
від того, чи
розглядалась
та чи інша
тема у
попередньому
класі і,
безумовно,
від
можливостей
та потреб
учнів.
Успішність
навчання
математики
у ВМК і
СУЗМШ, і
взагалі
додаткового
навчання
математики,
забезпечується,
насамперед,
за рахунок
організації
самостійної
роботи
учнів.
Необхідним
її
елементом
є
наявність
якісних
посібників
для учнів.
Кожен з
запропонованих
посібників
відображає
зміст
однієї
теми,
розрахований,
як правило,
на 4 тижні
роботи
учнів і
структурований
відповідно
до
принципів
організації
самостійної
роботи. Він
містить:
~ виклад
теоретичного
матеріалу,
пояснення,
зразки
розв'язування
задач;
~ тест для
самоконтролю,
відповіді
до нього і
вказівки
до окремих
завдань;
~ завдання
для
самостійної
роботи, до
яких
наведено
докладні
вказівки;
~
контрольне
завдання,
що
складається
з тесту і
задач з
теми,
диференційованих
за двома
рівнями -
основним і
підвищеним.
Перші теми
для
кожного
класу
передбачають
повторення
і
систематизацію
матеріалу,
який
вивчався у
попередніх
класах,
діагностику
готовності
учнів до
подальшої
роботи.
Проведення
очних
занять,
консультацій
дозволяє
індивідуалізувати
роботу з
учнями,
забезпечити
більш
повне
засвоєння
матеріалу.
Після
назви теми
зазначено
обсяг часу
для
проведення
очних
занять при
очно-заочной
формі
навчання.
Він
залежить
від
кількості
занять на
місяць.
|