ПРОГРАМА КУРСУ МАТЕМАТИКА 7
МЕТА КУРСУ
Мета курсу - формування інтересу до математики і занять математикою, розвинення навичок самостійної роботи, у тому числі з книгою, розвинення образного і логічного мислення, а також поглиблення і розширення знань учнів із шкільного курсу математики.
ОСНОВНI ТЕМИ
1 Повторення матеріалу, який вивчався в 6 класі
(9 год.)
Метою є підготовка учнів до продовження навчання, систематизація їхніх знань з математики.
2 Метод координат на прямій
Числова вісь. Модуль числа. Відстань між двома точками на числовій осі. Розв'язання рівнянь, що містять члени під знаком модуля.
Мета вивчення теми - розвинути в учнях уміння орієнтуватися на координатній прямій, вимірювати відстані, знаходити координати точок при найпростіших геометричних перетвореннях, геометрично інтерпретувати числові і алгебраїчні вирази, розв'язувати рівняння, що містять члени під знаком модуля.
3 Математичне моделювання при розв'язуванні задач
Математична модель. Основні етапи математичного моделювання. Метод математичного моделювання.
Мета вивчення теми - розвинути в учнях уміння застосовувати математику при розв'язанні практичних задач, сформувати уявлення про математичне моделювання.
4 Подільність і остачі
Подільність чисел. Ознаки подільності. Прості числа. НСД і НСК двох і декількох чисел. Алгоритм Евкліда. Розв'язання рівнянь у цілих числах.
Мета вивчення теми - розвинути вміння учнів знаходити НСД, НСК, остачі від ділення чисел і застосовувати їх для розв'язування рівнянь у цілих числах, текстових задач.
ТЕМИ ЗА ВИБОРОМ
5 Конструктивна геометрія
Найпростіші геометричні фігури. Розрізання і склеювання фігур. Конструювання фігур.
Мета вивчення теми - розвинути уміння учнів розрізняти геометричні фігури, створювати геометричні образи і змінювати структуру фігури за допомогою розрізання і склеювання фігур.
6 Задачі на переливання і зважування
Задачі на переливання, перекладання, рівновагу, що розв'язуються за допомогою логічних міркувань і перебору варіантів.
Мета вивчення теми - розвинути в учнях уміння проводити логічні міркування, зокрема, індуктивні.
7 Числові ребуси
Способи розв'язання числових ребусів, приклади їх розв'язання.
Мета вивчення теми - розвинути в учнях уміння проводити логічні міркування, зокрема, аналізувати різні ситуації.
8 Знайомство з імовірністю та статистикою
Випадкові, неможливі, вірогідні події. Порівняння шансів настання подій на основі інтуїтивних міркувань, за допомогою перебору варіантів, результатів експериментів, геометричних міркувань.
Мета вивчення теми - сформувати первинні уявлення учнів про випадкові події та їх імовірності, первинні вміння перебирати варіанти досліду, збирати, реєструвати, аналізувати інформацію.
9 Повторення матеріалу
Метою повторення є систематизація матеріалу, який вивчався у 7 класі.
Посібники для самостійної роботи
1 Бродський Я. С., Павлов О. Л. Математика. Тести для самостійної роботи та контролю знань. 6-7 класи. Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2002г.
2 Я. С. Бродський, Н. В. Журбенко, О. Л. Павлов, Т. М. Хмара. Повтори математику сам. Посібник для учнів. 6 - 7, 7 - 8, 8 - 9 класи. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2003.
3 Амиршадян А., Павлов А. Метод координат на прямой. Донецк: ДонНУ, 2002г.
4 Великодный С. И. Математическое моделирование при решении задач. - Донецк: ДонНУ, 2003г.
5 Амиршадян А. А. Делимость и остатки. - Донецк: ДонНУ, 2003г.
6 Глюза О. А., Павлов А. Л. Конструктивная геометрия. - Донецк: ДонНУ, 2003 г.
7 Глюза О. А. Задачи на переливание и взвешивание. - Донецк: ДонНУ, 2003 г.
8 Глюза О. А. Числовые ребусы. - Донецк: ДонНУ, 2003 г.
9 Бродский Я. С. Знакомство с вероятностью и статистикой. - Донецк, ДонНУ, 2003.
10 Бродський Я. С., Павлов О. Л. Математика. Тести для самостійної роботи та контролю знань. 7-8 класи. Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2002.
11 Глюза О. А. Числовые ребусы. - Донецк: ДонНУ, 2003 г.