Портал "WEB-МАТЕМАТИКА" XP-сайт Донецкого национального университетаРесурсы Wolfram Research, Inc.
ТестыМетодические УказанияЗадачиУчебникиЖурнал "Квант"
Поиск математической информации на английском языке
Открытый Математический Колледж
-----
 /
Программа Обучения
 


Мета курсу - поглиблення і розширення знань учнів про числа, фігури, системи лінійних рівнянь, отриманих у шкільному курсі математики, їх застосування до моделювання реальних ситуацій, цілеспрямований розвиток логічного, комбінаторного, ймовірносно-статистичного мислення.

ОСНОВНI ТЕМИ

(8 год.)

Метою  є актуалізація вмінь учнів, пов'язаних з обчисленнями, перетвореннями, рівняннями, побудовами геометричних фігур, встановленням їхніх властивостей, обчисленням елементів.

(8 год.)

Методи розв'язання систем лінійних рівнянь з двома змінними. Графічна інтерпретація розв'язків систем лінійних рівнянь. Застосування систем лінійних рівнянь.

Мета вивчення теми  - систематизувати знання учнів про системи лінійних рівнянь і методи їх розв'язування, продовжити формування вмінь розв'язувати системи лінійних рівнянь, у тому числі й підвищеної складності, розвинути вміння розв'язувати системи методом послідовного виключення невідомих, уміння розв'язувати системи з параметрами.

(8 год.)

Основні етапи розв'язування задач на побудову. Методи розв'язування задач на побудову.

Мета вивчення теми - закріпити вміння учнів будувати основні геометричні фігури та їх елементи за допомогою циркуля і лінійки, сформувати вміння проводити дослідження при розв'язуванні задач на побудову, розвинути вміння розв'язувати задачі на побудову методом геометричних місць.

(8 год.)

Перебір можливих варіантів. Правила додавання і множення. Вибір з поверненням і без повернення. Упорядковані і неупорядковані вибірки. Розбиття.

Мета вивчення теми  - ознайомити учнів з методами розв'язування комбінаторних задач, розвинути уміння знаходити різні конфігурації елементів, що задовольняють задані властивості, підраховувати їхнє число.

ТЕМИ ЗА ВИБОРОМ

(8 год.)

Подільність чисел. Ознаки подільності. Прості числа. НСД і НСК двох і декількох чисел. Алгоритм  Евкліда. Розв'язування рівнянь у цілих числах.

Мета вивчення темирозвинути вміння знаходити  НСД, НСК, остачі від ділення чисел і застосовувати їх для розв'язування рівнянь у цілих числах, текстових задач.

(8 год.)

Ознаки подільності. Ділення многочленів із остачею. Теорема Безу. Алгоритм Евкліда. Розкладання многочленів на множники.

Мета вивчення темипоглибити вміння розв'язувати задачі на подільність, розширити сферу їх застосувань, узагальнити знання учнів про подільність на випадок многочленів.

(8 год.)

  Числова вісь. Модуль числа. Відстань між двома точками на числовій осі. Розв'язання рівнянь, що містять члени під знаком модуля.

Мета вивчення теми - розвинути в учнях уміння орієнтуватися на координатній прямій, вимірювати відстані, знаходити координати точок при найпростіших геометричних перетвореннях, геометрично інтерпретувати числові і алгебраїчні вирази, розв'язувати рівняння, що містять члени під знаком модуля.

(8 год.)

Найпростіші геометричні фігури. Розрізання і склеювання фігур. Конструювання фігур.

Мета вивчення теми - розвинути в учнях уміння розрізняти геометричні фігури, створювати геометричні образи і змінювати структуру фігури за допомогою розрізання і склеювання фігур.

(8 год.)

Складання математичних моделей. Задачі з недостатніми і надлишковими даними. Задачі на знаходження оптимального варіанта.

Мета вивчення теми - продовжити формування навичок математичного моделювання, розширити уявлення учнів про основні етапи математичного моделювання, сформувати вміння розв'язувати задачі на оптимізацію в найпростіших випадках.

(8 год.)

Принцип Діріхле і його обґрунтування. Узагальнений принцип Діріхле. Типи задач, розв'язування яких ґрунтується на принципі Діріхле.

Мета вивчення теми - ознайомити учнів з одним простим і природним твердженням, що знаходить ефективне застосування при розв'язуванні  задач.

(8 год.)

Обчислення шансів настання випадкових подій. Відносна частота випадкових подій. Таблиці випадкових чисел. Геометричні ймовірності.

Мета вивчення теми - продовжити формування в учнів поняття випадкової події, її ймовірності, формувати вміння обчислювати ймовірності подій на класичній, статистичній, геометричній основах.

(8 год.)

Повторення матеріалу, що вивчався в 8 класі

Метою повторення є систематизація матеріалу, який вивчався у 8 класі.

1  Бродський Я. С., Павлов О. Л. Математика. Тести для самостійної роботи та контролю знань. 7-8 класи.   Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2002.

2   Я. С. Бродський, Н. В. Журбенко, О. Л. Павлов, Т. М. Хмара. Повтори математику сам. Посібник для учнів. 6 - 7, 7 - 8, 8 - 9 класи. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2003.

3   Васильев Н. Б. Гутенмахер В. А. Системы линейных уравнений.-М.: ВЗМШ АПН СССР, 1985.

4  Задачи на построение. - Донецк: ДонНУ, 2003 г.

5   Бродский Я. С. Комбинаторика без формул. -Донецк: ДонНУ, 2002г.

6   Амиршадян А. А. Делимость и остатки. - Донецк: ДонНУ, 2003 г.

7   Лиманский В.В. Делимость и многочлены. - Донецк: ДонНУ, 2002 г.

8   Амиршадян А., Павлов А.Л. Метод координат на прямой.-Донецк: ДонНУ, 2002г.

9   Глюза О. А., Павлов А. Л. Конструктивная геометрия. - Донецк: ДонНУ, 2003 г.

10  Двейрин М.З. Выбор наилучшего варианта. - Донецк. ДонНУ, 2001г.

11  Двейрин М.З. Принцип Дирихле.  Донецк: ДонНУ, 2001 г.

12  Бродский Я. С. События, частоты, вероятности. - Донецк, ДонНУ. 2003.

13  Бродський Я. С., Павлов О. Л. Математика. Тести для самостійної роботи та контролю знань. 8-9 класи.   Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2002.

  Узнай подробности о версии Mathematica V
* webmath 8565 valeria
Хостинг от uCoz