Портал "WEB-МАТЕМАТИКА" XP-сайт Донецкого национального университетаРесурсы Wolfram Research, Inc.
ТестыМетодические УказанияЗадачиУчебникиЖурнал "Квант"
Поиск математической информации на английском языке
Пособие для учащихся. 6-7, 7-8, 8-9 классы  
-----
 /
Интро

Я.С.Бродский * Н.В.Журбенко * А.Л.Павлов * Т.Н.Хмара
 


Навчальна Книга - Богдан
РЕКОМЕНДАЦIї  ДЛЯ  ВЧИТЕЛIВ  I  БАТЬКIВ
Ефективна організація самостійної роботи учня є однією з головних умов досягнення ними успіхів у навчанні. Особливо актуальна і складна ця проблема на завершальному етапі навчання наприкінці навчального року, а також на черговому етапі навчання - на початку навчального року. Надання допомоги а розв'язанні цієї проблеми вчителям і батькам є головною метою даного посібника.
Посібник складається з тестів двох рівнів. Це дозволяє забезпечити диференційований підхід до організації самостійної роботи учнів. Наявність чотирьох варіантів приблизно рівноцінних тестів для кожного рівня дає можливість частину з них використовувати для навчання, тренування, а частину -для контролю за самостійною роботою. Виходячи з цього, до перших двох варіантів дано відповіді, а до першого варіанта ще й детальні вказівки до виконання завдань.
Особливого значення у посібнику надається досягненню базового рівня математичної підготовки учнів. Без нього подальше навчання математики є складною справою. Несвоєчасне виявлення прогалин у базовій підготовці, занедбаність і відставання від своїх однолітків дуже часто є причиною серйозних труднощів у навчанні математики як для учнів, так і для їхніх батьків і вчителів.
У кожному класі основної школи є частина учнів, що з різних причин (особливості стилю і темпу мислення, стан здоров'я, вимушені пропуски уроків і т. д.) не встигли за відведений навчальним планом час опанувати необхідними уміннями і яким потрібна індивідуальна педагогічна підтримка, У цих випадках без спеціальних допоміжних засобів навчання важко забезпечити повноцінне засвоєння курсу математики на базовому рівні. Даний посібник власне і покликаний виконати цю функцію. У будь-якому класі учні мають різну підготовку. Деякі з них в силі правильно виконати завдання самостійно, іншим - досить підказки, декому потрібні більш детальні поради. Є учні, яким може допомогти тільки наявність алгоритму виконання завдання.
Виконання завдань тесту базового рівня потребує від учня, зазвичай, алгоритмічної діяльності, а тому гарним помічником і консультантом може бути алгоритмічне розпорядження, яким супроводжується зразок розв'язання завдання. Важливо, щоб з опорою на поданий у посібнику зразок і "під керівництвом" алгоритмічного розпорядження учень самостійно виконав аналогічні завдання. Виконання завдань за зразком сприяє формуванню в учнів розумової операції "дія за аналогією".
Дуже важливо не нехтувати алгоритмічними й евристичними розпорядженнями, оскільки, використовуючи тільки зразок виконання завдання, дитина може не взяти до уваги деякі найважливіші узагальнені правила, якими необхідно вміти користуватися при виконанні аналогічних і складніших завдань.
Виконання завдань "за зразком" не заважає творчому ставленню до математики, а навпаки - закладає основи для легкого і безпомилкового проходження тих кроків розв'язання задачі, на які недоцільно затрачати розумові зусилля: є дії, що повинні виконуватися швидко, автоматично, - тільки за таких умов можливі дійсно творча діяльність і задоволення від неї.
Із зазначених вище міркувань у посібнику наведено "підказки", "поради вчителя" та алгоритмічні розпорядження щодо виконання завдань першого варіанта тесту базового рівня з необхідними зразками. Ця частина посібника може виконувати функції вчителя при самостійній роботі учня.
Організація роботи класу з тестами може виглядати таким чином. Наприкінці навчального року чи на самому його початку проводиться тестування за допомогою першого і другого варіантів тестів базового рівня. Аналіз результатів тестування дозволяє виявити погано сформовані уміння і спланувати роботу щодо ліквідації прогалин протягом 2-ох - 3-ох тижнів. Важливо, щоб у цій роботі учні брали участь активно, чітко знали свої недоліки, мали умови для їх усунення. Після цього проводиться повторний вимір базового рівня математичної підготовки. Для цих цілей використовуються варіанти З і 4, Таким чином буде отримано досить повну картину базової математичної підготовки учнів. Аналогічно варто працювати з тестами основного рівня. Важливо лише дотримуватися послідовності у роботі з тестами, аналізувати виконання кожного тесту.
Проведення таких вимірів наприкінці і на початку навчального року є ефективним засобом контролю за динамікою математичної підготовки колективу в цілому і кожного учня зокрема.
При проведенні таких вимірів, особливо першого з них, бажано не виставляти низьких оцінок - їхньою метою є надання допомоги учням у навчанні математики. Оцінки від 7 до 12 балів виставляються за критеріями, що формуються вчителем, який проводить тестування. Правильне виконання більше 70% завдань свідчить про досягнення відповідного рівня підготовки. Цей критерій орієнтовний.
Використання посібника допоможе вчителю після діагностики результатів навчання провести корекцію виявлених недоліків у математичній підготовці школярів. У процесі роботи з посібником у них формується здатність і потреба самостійно перебороти труднощі у засвоєнні основ курсу математики, уникнути відставання від однокласників і негативних емоцій.
Автори сподіваються, що вчителі і батьки зможуть переконатися в ефективності тестів при організації самостійної роботи учнів.
Бажаємо успіхів у навчанні і вихованні дітей!
  Узнай подробности о версии Mathematica V

* Математика 6
* Mathematica в Колледжах
* Mathematica в Школе
* webmath 8329 valery
Повтори Математику Сам. Пособие для учащихся 6-7, 7-8, 8-9 классов
Хостинг от uCoz